• Welcome to OS2World OLD-STATIC-BACKUP Forum.
 

News:

This is an old OS2World backup forum for reference only. IT IS READ ONLY!!!

If you need help with OS/2 - eComStation visit http://www.os2world.com/forum

Main Menu

Hur kommer vi vidare nu då?

Started by kim, 2007.12.07, 22:45:35

Previous topic - Next topic

kim

Nu när vi har formaliserat förändringen av OS2 UG till OS2 WF (OS2 World Foundation) så vore det rätt kul om vi kunde komma vidare med tankar och idéer hur vi kommer vidare. Framför allt så skall allt gammalt material från föreningens gamla hemsida lyftas över till OS2 World.Com under en egen sektion. Frågan är även hur vi eventuellt kan förbättra forum delen.

T ex vad gör vi med den os2ug.se - behåller vi den för historiken skulle eller släpper vi den och flyttar även över samtliga epost konton under os2world?

Mer eller mindre öppen för förslag på vad som kan bli bättre vad det gäller föreningen, aktiviteter och hemsida.

bjorso


Jag skulle föredra att ha de gamla e-postkonton som finns i OS/2 UG kvar för min egen del. Det är så besvärligt att ändra på alla mailinglistor och liknande etablerade kontakter.

Materialet från den gamla hemsidan tycker jag inte att vi behöver vara särskilt sentimentala med. Det känns i varje fall rätt antikt vid denna tidpunkt? Det dyker upp artiklar inom OS/2 World från flera håll och kanter och på den punkten tycker jag att idén med Foundations internationalisering redan fungerar. ;)

//Bjorso

kim

Om vi nu avser att pa sikt avsluta domanen os2ug.se sa ar mitt forslag att vi flyttar den foreningens gamla hemsida till www.os2world.com/os2ugse sa finns materialet (en del skulle aven vara intressant att uppdatera och skrivas pa engelska) trots allt kvar. Detta betyder i sa fall att vi aven pa sikt flyttar over epost konton till os2world.com/os2world.net.