• Welcome to OS2World OLD-STATIC-BACKUP Forum.
 

News:

This is an old OS2World backup forum for reference only. IT IS READ ONLY!!!

If you need help with OS/2 - eComStation visit http://www.os2world.com/forum

Main Menu

Inte ofta man ser något om OS2 i svensk media....

Started by kim, 2007.09.02, 16:21:20

Previous topic - Next topic

kim

... men av en slump när jag sökte efter annat på IDG.se så kom det upp en interview artikel med en anställd hos Pulsen där man ser en OS2 Warp 4 i bakgrunden; artikeln finns här.

melf

Jag hittade inte artikeln på din länk, men jag såg en liknande bild häromdagen. Undrar om det inte var Statsanställdas tidning. Det var en bild på någon som hade en massa datorer i sin källare och en med Warp 4 syntes i bakgrunden. Ja, det är nog det mesta man får se och läsa om OS/2 eComStation i svensk press!
/Mikael

kim

Okey här kommer rätt länk hos IDG.se och när vi ändå är igång varför inte länka in bilden också....


bjorso


IDG kanske inte var riktigt vakna när dom publicerade bilden, annars hade dom ju kunnat "Fotoshåppa" bort den mot något som dom gillar att skriva om? OS/2 blev ju alltid närmast nonchalant eller ointresserat behandlat av "journalisterna" på IDG. Deras bakgrund verkar mest vara spel och liknande med tanke på inriktningen.

//bjorso

kim

Haha! Jo jag blev rätt förvånad själv när jag såg bilden och artikeln är ju även rätt så ny; vi får väl tipsa honom om denna sidan :-)